E timpul să vă condimentați dieta?

Ardei Iute Uscat

Trebuie să recunosc: poate fi greu să luăm prea în serios știrile despre cea mai recentă “dietă sănătoasă”.

Mâncarea mai multor ardei iuti vă va ajuta să trăiți mai mult?

 Se pare că există o listă nesfârșită de recomandări cu privire la alegerile alimentare, dar puțin consens in randul specialistilor pe acest subiect. Multitudinea studiilor publicate pana in prezent este suficienta să deruteze chiar și pe cel mai atent cititor de știri despre sănătate.

Pentru o perioadă lungă de timp, au condus dietele cu conținut scăzut de grăsimi. Dar, apoi au venit: dieta paleo, dieta ceto, dieta vegana, dieta fara grasimi, dieta mediteraneană și multe altele. Ouăle erau groaznice; acum sunt bune (cu moderatie, desigur). Există diete pentru curățare, detoxifiere și alimente pentru combaterea inflamației .

Cu toate acestea, una dintre cele mai noi intrări în potopul știrilor nutriționale poate părea una dintre cele mai puțin probabile: ardeiul iute.

E timpul să vă condimentați dieta?

Potrivit unui nou raport publicat de “American Heart Association “  (htps://www.sciencedaily.com/releases/2020/11/201109074114.htm), ardeiul iute din dieta ta ar putea reduce riscul de a muri de cancer sau boli cardiovasculare și ar putea, de asemenea, să promoveze longevitatea.

Înregistrările de sănătate și dietetice ale mai mult de 570.000 de persoane din Statele Unite, Italia, China și Iran au fost utilizate pentru a compara rezultatele celor care au consumat ardei iute cu cei care au consumat rar sau niciodată ardei iute. Comparativ cu indivizii care rareori sau niciodată nu au mâncat ardei iute, analiza a constatat că persoanele care au mâncat ardei iute au avut:

  • o reducere relativă cu 26% a mortalității cardiovasculare;
  • o reducere relativă de 23% a mortalității prin cancer; și
  • o reducere relativă de 25% a mortalității prin toate cauzele

Deși concluziile din acest raport ar putea părea prea bune pentru a fi adevărate, ele se bazează pe publicarea altor câteva studii care leagă beneficiile pentru sănătate de consumul de ardei iute. De exemplu, un studiu publicat in Journal of the American College of Cardiology (JACC)  a constatat că persoanele care au consumat ardei iute de patru sau mai multe ori pe săptămână pe parcursul a opt ani au avut rate de deces semnificativ mai mici, inclusiv din cauza bolilor cardiovasculare, comparativ cu persoanele care au făcut-o rar sau niciodată. Studiul a avut ca baza de studiu dieta a 22811 barbati si femei din Italia.

Nu este clar motivul pentru care ardeiul iute ar putea fi un avantaj pentru sănătate. O teorie atribuie capsaicinei aceste beneficii. Acesta este ingredientul din ardeiul iute care îi dă iuteala si senzatia de căldură. Capsaicina este un puternic antioxidant cu proprietăți antiinflamatorii.

Înainte de a vă revizui lista de cumpărături …

Aceste descoperiri sunt interesante, dar nu definitive. Raportul este o analiză a patru mari studii observaționale. Deci, deși descrie o legătură între consumul de ardei iute și beneficiile pentru sănătate, nu poate dovedi că consumul de ardei iute a cauzat acest lucru. De fapt, ardeiul iute ar putea avea de fapt puțin de-a face cu concluziile: poate că oamenii care mănâncă ardei iute îl folosesc pentru a condimenta o dietă deja sănătoasă și această dietă ar putea fi responsabilă pentru beneficiile pentru sănătate.

Diferitele studii incluse în acest nou raport au folosit diferite tipuri și cantități de ardei iute. Aceasta înseamnă că concluziile ar trebui considerate preliminare.

În plus, ar putea exista dezavantaje ale consumului de ardei iute. În primul rând, unora nu le plac alimentele foarte condimentate. Și unele studii anterioare au legat consumul de ardei iute de aparitia unor boli ; nici această constatare nu este definitivă, deoarece provine și ea din studii observaționale.

Concluzii

Dacă vă place să adăugați ardei iute în mâncare, acest ultim raport este un motiv pentru a continua. Dar este prea devreme să spunem că toată lumea ar trebui să înceapă să consume în mod regulat pentru a-și îmbunătăți sănătatea. Vor fi necesare cercetări suplimentare pentru a confirma că impactul general asupra sănătății este pozitiv. Și dacă este, trebuie să determinăm cât de mult ardei iute este necesar sa consumam pentru un efect benefic pentru sanatate. Și contează tipul de ardei iute? Cât durează să vezi un beneficiu?

Pentru oamenii ca mine care iubesc mâncarea picantă, această știre despre ardeiul iute este binevenită. Dar este important să mențineți aceste descoperiri în expectativă: este puțin probabil ca un singur condiment să aibă un impact major în comparație cu alte părți ale unui stil de viață sănătos, inclusiv o dietă bine echilibrată, sănătoasă pentru inimă , exerciții fizice regulate și evitarea excesului de greutate .

Deci, chiar dacă s-ar dovedi că ardeiul iute oferă beneficii pentru sănătate, un condiment nu poate face atât de mult: consumul de pizza, fast-food de mai multe ori pe săptămână nu se transforma intr-o dietă sănătoasă doar prin adăugarea de fulgi de chili în plus.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: