Albușul de ou: beneficii, efecte adverse, dozaj

Albusul de ou este plin de vitamine si minerale. Afla mai multe despre proteinele din albus, in randurile de mai jos.

Oul este unul dintre cele mai apreciate alimente naturale de origine animala. El contine o cantitate mare de proteine, vitamine, minerale care sunt benefice organismului. Afla totul despre proteinele din albus in randurile de mai jos.

Pe langa partea benefica, oul are si o cantitate mare de colesterol si calorii regasite in galbenus. De asemenea, oul este de regula susceptibil in ceea ce priveste bacteria salmonela si avidina care este similara biotinei.

Albusul este de asemenea cunoscut drept albumina oului si contine cea mai mare cantitate de proteine.

Cum se obtine proteina din albus?

Albusul poate fi suplimentat prin pudra de proteine din albus care este obtinuta prin deshidratarea partii transparente a oului. Albusurile oului sunt in prima faza deshidratate si apoi prelucrate intr-o pulbere super fina.

Odata deshidratat, produsul intra in procesul de pasteurizare pentru a inlatura riscul salmonelei si a dezactiva proteina numita avidina.

Proteina de albus vs proteina din zer

Este esential sa iei in considerare alergiile pe care le ai si ce obiectiv ti-ai fixat inainte de a decide ce tip de proteina vrei sa suplimentezi in organism. Aceste doua proteine sunt diferite la diferite niveluri.

Atat proteinele din zer, cat si cele din albusul de ou contin aminoacizi de care organismul are nevoie pentru a functiona inclusiv acei aminoacizi pe care organismul nu ii produce in mod natural.

Aminoacizii sunt importanti deoarece sunt elementele de baza ale muschiului si tesutului. Dca ar fi sa comparam cantitatea de proteine gasite intr-o portie de albus de ou si cele din zer, o portie contine aproximativ 24 de grame de proteine, iar proteina din zer are 20-30 de grame de proteine.

Carbohidrati, grasimi si calorii

Proteinele din zer tind sa aiba o cantitate mai mare de carbohidrati per portie decat cele din albus deoarece sunt realizate din produse lactate.

Poti utiliza si zer hidrolizat care contine de obicei aceeasi cantitate de carbohidrati ca proteinele din albusul de ou.

Continutul de grasimi este aproape de zero, de aceea suplimentele de proteine din zer sunt de obicei de aproximativ patru grame pe portie. Atat albusul de ou, cat si proteinele din zer contin 120-130 de calorii.

Unele proteine din albusul de ou pot contine pana la de 3 ori cantitatea de colesterol decat cea din zer, adica aproximativ 15 grame pe portie. Mai mult, exista si pulbere de proteine din albus de ou care contine zero colesterol.

Aceasta nu contine lactoza, ci este o optiune ideala pentru persoanele care au intoleranta la lactoza.

Beneficii ale albusului de ou

  1. Repara si construieste muschii – proteinele sunt folosite de organism pentru a repara si crea muschii. Este excelent pentru bodybuilding si scadere in greutate.
  2. Ajuta in scaderea in greutate – construirea masei musculare slabite si remedierea masei musculare dupa un antrenament sau o accidentare. Este satios si reduce apetitul.
  3. Grasimi si colesterol zero – in functie de produs, poate veni cu zero colesterol si grasimi. Contine proteine complete.
  4. Bogat in minerale si vitamine – albusul de ou contine cantitati mari de minerale si vitamine cum ar fi: calciu, selenium, fosfor, postasiu, magneziu.

Efecte adverse

  1. Alergii – unii oameni sunt alergici la proteinele aflate in albusul de ou ceea ce inseamna ca organismul le considera periculoase. Alergiile pot duce la umflaturi, ochi inlacrimati, iritatii, nas care curge, urticarie, greata, varsaturi, probleme digestive.
  2. Infestare cu salmonela – efectele adverse contin infectarea cu salmonela. Albusurile de ou sunt pasteurizate pentru a elimina bacteria salmonela atunci cand sunt modificate pentru a deveni suplimente alimentare.
  3. Avidina – oualele contin o proteina numita adivina care se leaga de biotina. Cand fac acest lucru organismul nu o mai absoarbe, lucru care duce la o deficienta de biotina. Pudra de albus de ou nu vine cu riscul de avidina sau salmonela.

Cum se foloseste proteina din albus

Prin suplimentarea cu proteina din albus, poti creste cantitatea de proteine din dieta, construi masa musculara sau pierde in greutate.

Este bine sa iei pudra inainte de masa pentru a te simti plin si astfel vei pierde in greutate. Mai mult, daca vei lua pudra inainte si in timpul exercitiilor fizice iti vei construi muschii, creste nivelul de reparare al muschilor si vei reduce durerea musculara dupa exercitii.

Dozaj

Cand iei proteine din albus de ou, este bine sa ingerezi 30 grame zilnic. Tine minte ca dozajul poate varia in functie de constitutie si greutate corporala, rata de metabolism si inaltime. Este bine sa vorbesti cu un doctor pentru a determina dozajul optim pentru tine.

In concluzie, albusul de ou iti aduce beneficii atat timp cat nu esti alergic si nu contine salmonela. Albusul de ou contine atat vitamine, cat si minerale sau aminoacizi de care origanismul are nevoie. Pe de alta parte, galbenusul de ou nu este atat de benefic organismului desi este delicios. Daca mananci mult galbenus de ou, risti sa iti cresti nivelul grasimilor din corp si colesterolul. Pune masura in tot ce mananci!

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: