Etichetarea si campaniile de marketing inselatoare.

Cercetările arată că, cu cât devii mai conștient de etichetă, cu atât este mai probabil să fii păcălit să cumperi un produs prin etichetare înșelătoare. Se poate întâmpla celor mai buni dintre noi; în zilele noastre, apa este etichetată „fără gluten” (ceea ce, deși este adevărat din punct de vedere tehnic, nu este o mențiune de sănătate care trebuie promovată)

Trăim într-o epocă în care ambalajul produsului alimentar contează la fel de mult, dacă nu chiar mai mult decât produsul propriu-zis. Ambalajul alimentelor este primul lucru pe care îl vedem atunci când facem cumpărături, iar campaniile de marketing inteligente pot păcăli cu ușurință chiar și pe cei experimentati cand vine vorba de o alegere sănătoasă.

În timp In timp ce legislatia din Comunitatea Europeana sau cea nationala reglementează cu strictețe tipul de limbaj care poate fi utilizat pentru comercializarea alimentelor, există suficiente lacune încât anumiți termeni pot fi utilizați, cu puține consecințe, asupra producătorului.

Cercetările arată că, cu cât devii mai conștient de etichetă, cu atât este mai probabil să fii păcălit să cumperi un produs prin etichetare înșelătoare. Se poate întâmpla celor mai buni dintre noi; în zilele noastre, apa este etichetată „fără gluten” (ceea ce, deși este adevărat din punct de vedere tehnic, nu este o mențiune de sănătate care trebuie promovată), iar smoothie-urile zaharoase au mesaje publicitare ca „sărace în sodiu” fără a menționa faptul că fructele și  sucurile din fructe sunt în mod natural sărace în sodiu, dar foarte bogate în zahăr.

Lucrul frustrant despre etichetarea înșelătoare este că nu sunt situatii izolate ci zeci sau sute de mărci care utilizează această formă de marketing. 

Există in companii departamente de marketing care analizează ceea ce fac alții și le copiază comportamentul , ceea ce este doar o formă proasta de marketing . De asemenea, marketingul se schimbă în mod constant și este foarte greu să ataci o anumită marcă sau produs alimentar dintr-o anumită etichetă, deoarece aceasta nu va fi o atitudine durabilă. Poate fi aplicabil astăzi, dar mâine va fi complet fără legătură ”.

Deci, care este cea mai bună strategie pentru a naviga cu succes  si a ocoli alimentele ce au ambalajele cu mesaje înșelătoare ?

Educarea și conștientizarea tacticilor de marketing este un mod eficient pentru a începe. 

Cel mai important sfat ?

Acordați atenție etichetelor de pe spatele ambalajului, nu va concentrati pe cea din fata!

Orice informație găsită pe eticheta din spate este ceea ce compania este obligată în mod legal să vă spună, inclusiv informații nutriționale și liste de ingrediente. Acordați o atenție specială primelor trei ingrediente. Acestea sunt ingredientele care cântăresc cel mai mult și alcătuiesc cea mai mare parte a produsului.

1. Fără gluten

Una dintre cele mai mari nebunii din ultimul deceniu a fost creșterea produselor fără gluten. Pentru persoanele care suferă de boală celiacă sau care sunt sensibile la efectele glutenului, acesta a fost un moment uimitor pentru a cumpăra produse noi care sunt sigure de mâncat.

O problemă dificilă de marketing apare atunci când produsele care sunt în mod natural fără gluten, cum ar fi apa sau legumele, sunt comercializate ca produse de specialitate. Deoarece fără gluten este încă un termen atât de la modă, companiile uneori dau o palmă terminologiei și chiar cer un pret  mai mare pentru produsele care nu conțin niciodată gluten.

2. Probiotic

Cu totii am vazut la televizor diverse persoane spunându-ne cât de grozav se simt din cauza iaurtului încărcat cu probiotice pe care l-au mâncat. Iaurtul cu probiotice adăugate este comercializat ca un remediu sănătos pentru aproape orice afecțiune a aparatului digestiv. Desi toate iaurturile contin probiotice, ele pot conține, de asemenea , zahăr ca un al doilea ingredient și se bazează pe mai mulți agenți de îngroșare pentru a menține textura cremoasă.

3. Organic

În ultimii 20 de ani, piața alimentelor ecologice a explodat în masă. Vestea bună este că produsele organice sunt mai accesibile ca in trecut.

Vestea proastă? Comercianții din sectorul alimentar au sărit pe această oportunitate de a supraîncărca și de a face afirmații de sănătate exagerate cu privire la produsele care sunt în mod natural organice, dar încă nesănătoase, în ciuda ingredientelor lor organice.

De exemplu, un pachet de urșuleti gumati organici ar putea părea mai sănătos în teorie, decat un pachet de jeleuri, organic sau nu, este încă doar un pachet de bomboane zaharoase.

4. Fără zaharuri adăugate

Eticheta „fără zahăr adăugat” este la fel de înșelătoare daca sunteți o persoana care are un nivel ridicat de zahăr in sânge sau diabet. Orice produs alimentar poate fi etichetat „fără zaharuri adăugate” atâta timp cât zahărul sau orice ingredient cu conținut de zahăr nu este adăugat în timpul procesării. De altfel exista procese de (evaporare) separare prin care concentratia de zahar creste foarte mult dar el ramane un produs alimentar ” fara zahar adaugat”. Exista pe rafturile supermarketurilor siropuri de fructe ce au un continut de zahar imens dar este permisa etichetarea ” fara zahar adaugat”.

 Dacă excesul de zahăr dăunează sănătății dvs. sau pur și simplu încercați să-l reduceți, este întotdeauna o idee mai bună să citiți eticheta nutrițională din spate și să căutați produse cu conținut scăzut de carbohidrați (și, prin urmare, cu conținut scăzut de zahăr).

5. Natural

Multi dintre noi cautam în mod intenționat mâncarea comercializată ca fiind naturală sau care conține ingrediente naturale. Comercianții sunt tot mai conștienți de această prejudecată și o exploatează cât mai mult posibil.

De ce ar face asta? Răspunsul constă în faptul că aproape orice produs poate fi etichetat „ natural ”.

Ce este mai rău – mulți dintre cei cu care am mai discutat sunt convinsi  că termenul înseamnă și organic, fără conservanți și fabricat fără ingrediente modificate genetic. Termenul este atât de controversat incat este extrem de dificil de reglementat. La urma urmei, o pungă de chipsuri de cartofi poate fi făcută din cartofi naturali, dar este totuși o pungă de chipsuri de cartofi bogată în grăsimi și sodiu.

6. Cu conținut scăzut de grăsimi și fără grăsimi

Alimentele cu conținut scăzut de grăsimi și fără grăsimi au un gust mai putin placut. Deși percepțiile cu privire la valoarea nutrițională a grăsimilor sănătoase s-au modificat, există încă o mulțime de alimente care sunt comercializate ca fiind cu continut redus sau lipsite de grăsimi.

Grăsimea contribuie foarte mult la aroma si gustul produsului, deci este important să aruncați o privire asupra etichetei nutriționale de pe spatele produsului pentru a afla ce s-a adăugat în locul grăsimii pentru a face produsul să aibă un gust bun.

Încercați să alegeți mâncare cât mai aproape de starea sa naturală și acordați atenție mărimii portiilor de servire. Conținutul de grăsime poate fi mai mare și dimensiunile portiilor mai mici, dar recompensa în ceea ce privește calitatea texturii și a aromei va fi imensă.

7. Multicereale

Produsele alimentare multicereale au fost, cu fiecare ocazie, implementate în subconstientul oricărei persoane interesate să mănânce sănătos. Restaurantele de fast-food și magazinele alimentare fac publicitate deopotrivă pentru pâinea cu mai multe cereale cu mult superioară pâinii albe.

Problema este că termenul multicereale, deși sună simplu, nu înseamnă de fapt prea mult din punct de vedere al etichetării exacte a alimentelor . Pâinea cu mai multe cereale, de exemplu, listează adesea făina rafinată ca ingredient principal. S-ar putea să fie foarte bine făcuta din fainuri obtinute dintr-o varietate de cereale, dar tuturor le-au fost îndepărtate germenii și tărâțele foarte hrănitoare, în timpul procesării.

Poate fi frustrant să știm că majoritatea informațiilor noastre despre alimentele pe care le cumpărăm provin de la comercianți, si nu de la nutritionisti imparțiali sau medici. Faptul că putem identifica pe eticheta (din spate) ceea ce dorim de la alimente atât din punct de vedere nutrițional, cât și din punct de vedere energetic, în calitate de consumatori, putem sa facem alegeri mai sănătoase pentru noi și pentru familiile noastre.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: