10 sfaturi pentru o dieta de succes

Dietele nu functioneaza de multe ori deoarece oamenii nu se abtin de la zahar, nu fac exercitii si se demoralizeaza rapid.

Dietele sunt incepute cu hotarare, dar de cele mai multe ori ajung sa fie abandonate dupa cateva zile. Iata 10 sfaturi pentru o dieta de succes.

Un specialist in nutritie pentru slabit, Valentin Vasile a publicat pe pagina sa de socializare informatii petioase pentru cei care vor sa slabeasca in mod sanatos.

  1. Cele mai bune alimente nu au etichete – alimentele sanatoase nu sunt procesate, ci sunt naturale. Cu cat un produs are mai multe informatii scrise, cu atat a trecut prin mai multe stadii de procesare si implicit adaugare de E-uri.
  2. In trecut se consumau 4.5 kg de zahar/an de persoana, iar in prezent mancam aproximativ 68 kg/an – nu mancam doar zahar brut, ci zahar in diverse forme: dulciuri, bauturi acidulate, prajituri, produse de patiserie, etc. Va trebui sa luam totul in calcul atunci cand ne referim la zahar. Fiecare lingurita de prajitura ne poate face rau desi pe moment ne bucura creierul si ne da energie, dar si o stare de fericire temporara. Zaharul este similar cu cocaina oferind o stare de euforie si dependenta in timp.
  3. Zaharul nu doar ne ingrasa, ci ne si imbolnaveste – zaharul pare ca ne face bine cand il consumam, dar de fapt se depune, ne ingroasa arterele facand circulatia mai greoaie si creste riscul diabetului.
  4. Nu te gandi doar la calorii cand mananci dulciuri sau fainoase, ci si la efectul asupra organismului – este bine sa fim atenti la noi, dar si la copii cat zahar mananca zilnic. Nu este indicat sa consume dulciuri in loc de mancare. Mai bine le dam fructe dulci decat dulciuri si ciocolata. Exista o multime de alternative ale dulciurilor inclusiv prajiturile de casa folosind inlocuitor de zahar.
  5. O lingurita cu zahar contine 4 grame. Cantitatea maxima recomandata zilnic este de 6 lingurite pe zi pentru femei si 9 lingurite pe zi pentru barbati – tine minte acest numar atunci cand iti adaugi zahar in ceai sau cafea. De asemenea evita cu orice pret dulciurile. Mananca un fruct mai degraba.
  6. O felie de paine de 100 g are 265 calorii – atentie la panea consumata cand tii o dieta. Chiar daca respecti dieta, painea te poate ingrasa la fel de mult ca o bucata de ciocolata. Daca vrei sa consumi 265 de calorii va trebui sa alergi timp de 30 minute sau sa faci curat prin casa timp de 1.5 ore. Merita felia de paine?
  7. O felie de paine poate contine pana la 2 lingurite de zahar – atentie inca o data la paine. Daca nu o faci tu in casa, nu stii ce si cat anume contine. De multe ori poate face mai mult rau decat bine.
  8. Un iaurt de 150 g cu 0% grasime poate contine pana la 20 g de zahar, adica 5 lingurite. Citeste eticheta – inainte sa cumperi ceva din comert, cel mai indicat este sa citesti eticheta pentru a decide ce si de ce cumperi. Cele mai importante lucruri sunt scrise cu un font mic pentru a deveni ilizibile.
  9. Metabolismul difera de la persoana la persoana. Poti avea arderi rapide sau lente – daca ai un metabolism lent este bine sa iti ajuti organismul cu cure de detoxifiere. De asemenea, ai grija de ficatul tau. Evita bauturile acidulate, alcoolice si tutunul. Alege cate o zi in care sa nu consumi carne pentru a lasa ficatul sa se odihneasca putin.
  10. Daca mananci o prajitura de 500 calorii, poti sa arzi prin antrenament 500 calorii, dar arzi doar caloriile, nu si efectul zaharului din prajitura asupra sistemului hormonal – zaharul afecteaza sistemul hormonal in moduri in care tu nici nu iti imaginezi.

O dieta nu functioneaza daca nu este acompaniata de mersul la sala. Chiar daca nu mergi la sala in mod regulat, ar trebui sa faci exercitii acasa. Mai mult, daca ai un exercitiu de facut incearca sa maresti dificultatea.

Daca nu folosesti gantere de exemplu, atunci este bine sa maresti numarul de repetari aferent fiecarui exercitiu. Vei vedea rezultatele rapid in zona muschilor abdominali si a circumferintei soldurilor.

Pentru a pastra rezultatele dietei este bine sa continui sa te motivezi. De exemplu, poti pastra o poza a ta cu noua greutate la locul de munca, acasa, undeva unde sa o vezi tot timpul. Daca te vei vedea mereu, vei fi motivat/a sa continui cu dieta pentru a avea rezultate si mai bune.

De asemenea, nu te cantari prea des pentru ca pot deveni rapid demotivata. Daca ai inceput o dieta noua, nu este bine sa te cantaresti din doua in doua zile. De ce? Nici nu slabesti mai repede sau mai usor, dar te vei demoraliza.

Este bine sa te cantaresti o data pe saptamana sau mai bine o data la doua saptamani pentru a vedea progrese care merita notate.

Mai mult, daca slabesti ar trebui sa ai un scop. Fara un scop, vei fi usor demoralizata atunci cand lucrurile nu merg cum iti imaginai. La inceput dieta pare usoara, dar cand apar poftele de dulce si sarat, totul devine un cosmar.

Cel mai bine functioneaza cand iti planifici sa slabesti pentru un eveniment care va avea loc peste o anumita perioada de timp. A tine o dieta nu este cel mai complicat lucru, din lume, dar nici cel mai usor. Nu o lua ca pe cel mai greu lucru, dar trateaz-o cu seriozitatea unei sarcini de dus la bun final.

Fara consecventa si ambitie nu vei reusi. Poate stii din proprie experienta cat de greu este sa te tii de un plan care iti impune sa iti limitezi propriul organism si de asemenea stii ca ai mai renuntat la diete. Trebuie sa te motivezi ca de aceasta data sa nu mai renunti aproape de linia de Finish. Totul tine doar de tine si de forta ta interioara.

Totul a fost greu la inceput. Mai stii ce greu parea sa scrii, dar sa citesti? Mersul pe bicicleta? Vorbitul cu oameni straini? Mersul in locatii necunoscute? Totul parea imposibil pana ti-ai propus sa faci acel lucru si sa il faci bine. Apoi a devenit cel mai simplu lucru din lume. Asa va fi si acum.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: